Ešte aj špina vo vlakoch je drahá...

Autor: Tomáš Bosák | 2.12.2013 o 17:07 | (upravené 2.12.2013 o 17:33) Karma článku: 19,07 | Prečítané:  1120x

Viem, že Penta a J & T majú "pod palcom" už hádam celé Slovensko. Napriek tomu ma dokázala prekvapiť informácia, že ešte aj firma čistica naše vlaky má blízko k Pente. A to sa šušká, že vraj SMER má bližšie k J & T ako k Pente. 

Euroclean, firma, ktorá čistí vozne pre železnice už niekoľko rokov. Aj minulý rok zvíťazila v tendri vo všetkých štyroch regiónoch, ktoré si železnice vytvorili. A tak zarobí za rok 2013 a 2014 okolo 10 miliónov eur. Akcionár Eurocleanu, spoločnosť Magnol services, patrí totiž pod chápadlá Penty.

Takže cestujúci už nemusia nadávať len na železnice, ale kľudne si môžu ponadávať aj na Pentu. Za tie milióniky, čo Euroclean zhltne, je čistota vlakov naozaj v úbohom stave. To vedia potvrdiť všetci, ktorí pravidelne cestujú, najmä ak ich prevážajú staré "hrkálky" a nie najnovšie súpravy.

Úchvatné bolo zistenie Najvyššieho kontrolného úradu, podľa ktorého trvá čistenie vlaku Eurocleanu tri až sedem minút. Firma tvrdí, že čistenie vlaku určite netrvá menej ako 20 minút. Tak len pre ilustráciu, Euroclean by mal raz za 24 hodín vyčistiť nádoby na odpad, vyčistiť podlahy, sedadlá, rámy okien, stolíky, koberce (dokonca aj tie máme vo vlakoch), vyčistiť a vydenzifikovať toalety, umývadlá a zrkadlá, doplniť pred odchodom vlaku toaletný papier, papierové utierky a mydlo.

Nuž za tri až sedem minút dokáže podľa mňa pracovník čistiacej spoločnosti tak akurát prejsť vlak, zobrať odpadky a možno mu ešte ostane čas aj na doplnenie toaleťáku na záchode. Ak teda ale firma tvrdí, že to trvá okolo dvadsať minút, tak potom možno "prejdú" mopom podlahy. Ale čistiť zrkadlá, umývadlá a rámy okien....okná v niektorých vlakoch videli naposledy handru ešte vo výrobnej hale.

A to podľa NKÚ železnice preplatili firme všetky úkony a samozrejme žiadne sakcie. A keď sa aj vyskytli prípady znečistenia, vraj sa jednalo o nahromadenie nečistôt za dlhšie obdobie. A bolo úplne jedno, či vlak mal 20 rokov alebo bol úplne nový. A to má Euroclean opciu aj na roky 2015 a 2016.

Každopádne Penta sa o nás stará dôkladne a štát jej aj dokladne za jej úlohy platí. A bez reptania. Ľahký spôsob ako zarobiť štátne peniaze, ešte aj špina je drahá v tomto štáte. Ale keď sa tak veľmi a  starostlivo rozpráva o šetrení, práve na podobných, finančne menších, zmluvách ako sú čistiace práce sa dá začať šetriť. A to nielen na železniciach, ale vo všetkých veľkých štátnych kolosoch. Najskôr je potrebné začať od tej skutočnej špiny a potom postupne prejsť aj na tú špinu nehmotnú tam hore... 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Exminister Janušek, ktorého súdia za nástenku, dohliada v Žiline na transparentnosť

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

TECH

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava.


Už ste čítali?