História celého príbehu je jednoduchá. Podľa televízie Markíza Váhostav, firma Juraja Širokého, podnikateľa blízkeho SMERu-SD, postavila v minulosti diaľničný úsek Sverepec - Vrtižer. Štrk potrebný na výstavbu diaľnice sa ťažil v neďalekom Považskom Podhradí. Národná diaľničná spoločnosť teraz hľadala vhodnú firmu, ktorá by tieto jamy po ťažbe štrku zasypala.
A výsledok? Žiadny tender. Víťazom sa priamo stal Váhostav, ktorý aj celý úsek diaľnice postavil. Cez nový dodatok k zmluve (presne taký dodatok náš pán premiér neznáša) by mal Váhostav zhrabnúť maximálne 6 miliónov eur. Hoci pôvodne mal Váhostav zákazku zadať inej firme, ktorá by celú prácu uskutočnila za niečo okolo dvoch miliónov eur. Po podpise dodatku sa ale vraj podmienky zmenili. A firma, ktorá chcela práce uskutočniť za 2 milióny eur, bola nahradená firmou, ktorá to "zbúcha" za takmer 6 miliónov eur. Vraj lacnejšia spoločnosť nespĺňa technické parametre. Zrazu. To zistili až po podpise.
Myslím si pán premiér, že 4 milióny eur lieta niekde vo vesmíre a toto je presne typ dodatku, ktorý ste tak vehementne kritizovali. Ale existuje aj ďalší príklad predraženia okolo diaľnic. Je to udalosť z februára 2013, kedy vyšlo najavo, že diaľničný úsek Hubová - Ivachnová sa postaví za 227 miliónov eur. A kto bude tento úsek stavať? Hádať nie je potrebné dlho. Váhostav. Opäť Váhostav a pán Široký. A to bola ponuka Váhostavu až štvrtá najlacnejšia. Niečo podobné ako pri spackanom tendri na diaľničné mýto, keď ponuka Skytollu bola tiež až štvrtá najlacnejšia. A stále hovoríme o Ficovej vláde. Či prvej alebo druhej.
Tak ja už som z toho blbec pán premiér. Tie predražené zmluvy a dodatky pri diaľniciach sú len pri pravicovej vláde? A Váhostav, dodatky, premrštené ceny a SMER-SD, to spojenie je v poriadku? Chápem to asi správne, že pán premiér?
Som rád, že o naše diaľnice je tak dobre postarané a milióny eur sa do nich nalievajú ako betón z miešačky...