Neochota, hulvátstvo, pohŕdanie pacientom...a potom smrť pacienta. Po koľkýkrát sa to už stalo? A aký je vždy výsledok? Je ťažké dokázať, že lekársky personál je priamo zodpovedný za smrť pacienta. Priam nemožné.
Prípad na Kramároch zaplnil na pár dní médiá a aký to bude mať dopad? Nuž v televíznych novinách na Markíze som sa po exkurzii po nemocnici v Ružinove a na Kramároch dozvedel, že z dverí lekárov zmizla nálepka "neklopať". Bezvýznamné opatrenie, keď za dverami budú slúžiť tie isté zdravotné sestry a tí istí lekári, za ktorých sa môžu hanbiť aj ich kolegovia.
Keď lekári tak trucovali a bojovali za vyššie platy, vtedy tvrdili, že ich lepšie finančné ohodnotenie bude znamenať aj lepšiu starostlivosť o pacienta. Minimálne prípad na Kramároch ukazuje, že peniaze nemôžu nahradiť slušnosť, výchovu a schopnosť vedieť komunikovať s ľuďmi. Aj keď viem, že hádzať všetkých lekárov a zdravotné sestry do jedného vreca nie je správne.
Robiť školenia a učiť zdravotnícky personál slušnosti, nech sa na mňa nikto nehnevá, ale je to choré riešenie. Jedine firmička, ktorá bude tieto školenia organizovať, niečo z týchto školení bude mať. My sa tu totiž nebavíme o deťoch, či zvieratách, tu ide o dospelých ľudí, ktorých mali naučiť slušnému správania ich rodičia. Slušné správanie sa nedá naučiť, či ide o lekára, úradníka, politika alebo smetiara. Bavíme sa tu o dospelých ľuďoch, ktorí pochybili a mali byť prepustení a nie len pokarhaní. Ich letargiu voči pacientom to nezmení a slušnosť im vydrží možno tak prvý týždeň. Ale aj to je jeden z reálnych obrazov nášho zdravotníctva. Bohužiaľ ten negatívny.