Ešte aj špina vo vlakoch je drahá...

Autor: Tomáš Bosák | 2.12.2013 o 17:07 | (upravené 2.12.2013 o 17:33) Karma článku: 19,07 | Prečítané:  1115x

Viem, že Penta a J & T majú "pod palcom" už hádam celé Slovensko. Napriek tomu ma dokázala prekvapiť informácia, že ešte aj firma čistica naše vlaky má blízko k Pente. A to sa šušká, že vraj SMER má bližšie k J & T ako k Pente. 

Euroclean, firma, ktorá čistí vozne pre železnice už niekoľko rokov. Aj minulý rok zvíťazila v tendri vo všetkých štyroch regiónoch, ktoré si železnice vytvorili. A tak zarobí za rok 2013 a 2014 okolo 10 miliónov eur. Akcionár Eurocleanu, spoločnosť Magnol services, patrí totiž pod chápadlá Penty.

Takže cestujúci už nemusia nadávať len na železnice, ale kľudne si môžu ponadávať aj na Pentu. Za tie milióniky, čo Euroclean zhltne, je čistota vlakov naozaj v úbohom stave. To vedia potvrdiť všetci, ktorí pravidelne cestujú, najmä ak ich prevážajú staré "hrkálky" a nie najnovšie súpravy.

Úchvatné bolo zistenie Najvyššieho kontrolného úradu, podľa ktorého trvá čistenie vlaku Eurocleanu tri až sedem minút. Firma tvrdí, že čistenie vlaku určite netrvá menej ako 20 minút. Tak len pre ilustráciu, Euroclean by mal raz za 24 hodín vyčistiť nádoby na odpad, vyčistiť podlahy, sedadlá, rámy okien, stolíky, koberce (dokonca aj tie máme vo vlakoch), vyčistiť a vydenzifikovať toalety, umývadlá a zrkadlá, doplniť pred odchodom vlaku toaletný papier, papierové utierky a mydlo.

Nuž za tri až sedem minút dokáže podľa mňa pracovník čistiacej spoločnosti tak akurát prejsť vlak, zobrať odpadky a možno mu ešte ostane čas aj na doplnenie toaleťáku na záchode. Ak teda ale firma tvrdí, že to trvá okolo dvadsať minút, tak potom možno "prejdú" mopom podlahy. Ale čistiť zrkadlá, umývadlá a rámy okien....okná v niektorých vlakoch videli naposledy handru ešte vo výrobnej hale.

A to podľa NKÚ železnice preplatili firme všetky úkony a samozrejme žiadne sakcie. A keď sa aj vyskytli prípady znečistenia, vraj sa jednalo o nahromadenie nečistôt za dlhšie obdobie. A bolo úplne jedno, či vlak mal 20 rokov alebo bol úplne nový. A to má Euroclean opciu aj na roky 2015 a 2016.

Každopádne Penta sa o nás stará dôkladne a štát jej aj dokladne za jej úlohy platí. A bez reptania. Ľahký spôsob ako zarobiť štátne peniaze, ešte aj špina je drahá v tomto štáte. Ale keď sa tak veľmi a  starostlivo rozpráva o šetrení, práve na podobných, finančne menších, zmluvách ako sú čistiace práce sa dá začať šetriť. A to nielen na železniciach, ale vo všetkých veľkých štátnych kolosoch. Najskôr je potrebné začať od tej skutočnej špiny a potom postupne prejsť aj na tú špinu nehmotnú tam hore... 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?