reklama

jeseň bude poriadne dlhá

Uhorková sezóna sa v televíziách skončila. Leto a s ním spojené reprízy, či premiéry ako Pláž 33 alebo Extrémne prípady, odchádza a prichádza jeseň a vraj veľkolepé televízne projekty. 20. augusta to všetko odštartovala televízia sídliaca na Kolibe s novým seriálom Pod povrchom. Tak masívna kampaň ako bola pre uvedenie tohto seriálu, tu už dávno nebola, podobá sa to na uvedenie veľkej show ako lets dance, či superstar.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pretože pri práci mám neustále zapnuté rádio a práve ono rádio sa zhostilo úlohy prezentovať nový seriál Pod povrchom a okrem toho aj jeho titulnú pieseň, každý deň si vypočujem, že premiérový týždeň mám to šťastie, že si ho môžem pozrieť až štyrikrát. Samozrejme ako to býva v našom prostredí, s čím príde jedna televízia, nemôže zaostávať ani konkurencia. Preto televízia sídliaca v Záhorskej Bystrici tiež uviedla nový seriál s názvom Horúca krv. Oba sú samozrejme nasadené súbežne, v hlavnom vysielacom čase a divák si môže začať vyberať a tým aj priamo ovplyvniť, ktorej televízii ostane oko pre plač a seriál sa pomaly presunie do iného vysielacieho času a naopak ktorá televízia sa bude hrdo pýšiť so svojím pokladom a dožijeme sa ďalších nekonečných, možno deviatich, možno desiatich sérií. Aby som nebol len typickým frflajúcim Slovákom a nenadával dopredu, kým ešte o danom seriáli nič neviem, tak som sa odhodlal stredu si sadnúť k televízii, trocha aj z nudy, veď Liga majstrov ešte nezačala a začal som prepínať medzi oboma televíziami. Najprv som bol nadšený, toľko známych hercov spolu, mnohých už nebolo na televíznej obrazovke vidieť dlhšie, mnohí sú tam akoby prilepení, tak som tomu dal šancu. Päť minút, desať minút, prepol som na konkurenciu, tam som tiež dlho nevydržal a vrátil sa späť. Nakoniec asi po polhodine som sa rozhodol, že kniha bude lepší nápad ako vyplniť večer a prinútiť sa spať. Je pravda, že netreba súdiť hneď, veď nie každá epizóda sa môže podariť, ale v tomto prípade som určite rozhodnutý, že to bol prvý a posledný pokus zhliadnuť oba seriály a to som si vedomý, že nás čaká jeseň, zima a dlhé tmavé večery. Kým seriál Pod povrchom mi pripomínal svojou farebnosťou skôr návod na samovraždu, tak seriál Horúca krv mi pripadal ako dokonalá kópia tureckej telenovely zmiešanej s tureckou drámou. Oba si ale určite nájdu svojich každodenných divákov, no bojím sa, že to bude skôr preto, že televízia nič iné v súčasnosti neponúka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo ďalej? Veď ponuka je určite široká. No je, ak mi nevyhovuje žáner seriál, či telenovela zo slovenského prostredia, tak mám možnosť v našich dvoch najúspešnejších televíziách, naučiť sa konečne variť na úrovni. Áno, prichádza nová úroveň na televízne obrazovky, miesto filmov, či detektívnych seriálov, nasadili televízie veľké televízne projekty o varení. A keby sa mi večer práve nechcelo jesť a variť, stále budeme mať možnosť na jeseň načrieť do pravého slovenského dedinského prostredia. Na televízne obrazovky sa vracia Farma a tiež Farmár hľadá ženu. Priznám sa, že pri posledných dvoch epizódach Farmár hľadá ženu si hovorím, že určite už nie je možné nájsť ešte väčšie osobnosti ako boli predchádzajúci súťažiaci. Kleopatra z Turca v prvej časti a farmár Števko v druhej, boli absolútne vrcholovými objavmi. No keď som videl dlhú upútavku na tretiu časť spomínanej relácie, úplne som onemel a padla mi sánka. Povedal som si, presne to čo televízia očakávala, to si musím pozrieť. Koľko ľudskej hlúposti musí televízia ukázať, aby sme boli schopní pozrieť si to. Ale nemá význam moralizovať, smiech je liek a ja sa určite dobre zasmejem, takže mi nevadí, že si pozriem aj podpriemernú reláciu. To ale nemení môj názor, že to je tak všetko, čo môžem vidieť, lebo filmov a dobrých filmov je stále menej a najnovšie televízie na ten istý film, ktorý už niekoľkokrát vysielali, spravia ešte lepšiu upútavku a vyzerá ako premiéra alebo ho uvedú v HD. Príkladom je 96 hodín, síce dobrý film, ale už nekonečne otrepaný, keď ho vidno každý pol rok na televíznej obrazovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzhľadom na túto prelomovú ponuku v našich dvoch najúspešnejších a najväčších televíziach mi ostáva zapnúť si asi nejakú zahraničnú stanicu, budem mať aspoň obraz, keď už nerozumiem, alebo si predsa počkať na futbalové večery, veď súťaže sa rozbiehajú a Liga majstrov tiež onedlho odštartuje. Ale ani potenie sa v perinách nie je na zahodenie alebo partička kariet.

Tomáš Bosák

Tomáš Bosák

Bloger 
  • Počet článkov:  391
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodený na východe, ale žijúci ako inak na západe. Vyštudovaný historik, ale pracujúci v štátnej správe. Milujem futbal, ale zmeškal som prvé tréningy. Život plný zvratov. Zoznam autorových rubrík:  ŠportPolitikaHistóriaKultúraNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu